Barn & ungdom

Vi tror att en församling har ansvar för att lära nästa generation grunderna i kristen tro. I Mötesplatsen finns det ca 70 barn och ungdomar. Vi har Barnens gudstjänst, tonårshusförsamling för de som är 13 år och uppåt och konfirmation. Barnens gudstjänst är anpassad för barn från 0 år och hålls varje söndag under gudstjänsttid i anslutande rum i Vasakyrkan. Tonårshusförsamlingen är till för att ungdomar ska få träffas och lära känna varandra och Gud, lära sig mer om bibeln och bön. Konfirmation pågår två terminer och hjälper ungdomar att på ett självständigt och reflekterande sätt upptäcka den kristna trons innehåll. Från och med gymnasieåldern erbjuds alla tonåringar att ingå i någon församlingens husförsamlingar.

BARNENS GUDSTJÄNST

Varje söndag
Samtidigt som söndagsgudstjänsten pågår möts barnen till deras gudstjänst.

BARNHUSFÖRSAMLING

Varannan måndag (jämna veckor)
kl 17.30-19.00 på Järnvägsgatan 28
För dig som är 9-12 år

Vi möts varannan måndag (jämna veckor) i församlingens lokal på Järnvägsgatan 28. Varje gång vi möts bygger vi gemenskap, leker och ber tillsammans. Oavsett om ditt barn varit med tidigare, eller är ny och nyfiken på att testa är ni så välkomna!

TONÅRSHUSFÖRSAMLING

Varje söndag (direkt efter gudstjänsten)
Kl 17.30–19.30 på Järnvägsgatan 28
För dig som går i 7:an och uppåt

Längtar du efter att lära känna Jesus mer? Välkommen på Mötesplatsens Tonårshusförsamling! Så, vad gör man i en tonårshusförsamling? Jo, vi umgås, läser bibeln, lyssnar på undervisning, ber, mm - för att lära känna Jesus, varandra och oss själva mer!

Nyfiken? Vill du vara med? Sms:a eller ring Hugo Samuelsson (barn- och ungdomsledare) på 072-233 69 11.

Välkommen att haka på!

Husförsamling