Gudstjänst

varje söndag kl 15 i Vasakyrkan

Varje söndag samlas hela församlingen till gudstjänst. Gudstjänsterna riktar oss mot Gud, vem Gud är och vad Gud vill göra i våra liv - i lovsången, bönen, predikan och nattvarden - allt! I gudstjänsten ger vi Bibelns texter utrymme att på olika sätt tala, vägleda, uppmuntra och förmana både oss som församling och enskilda personer. Vi tror och förväntar oss att Gud vill tala. Vi vill att gudstjänsten också är ett tillfälle till omsorg om varandra. Detta uttrycks framför allt genom förbön, gemenskap och runt fikaborden. Det är viktigt för oss att barn är välkomna på sina villkor och vi vill stödja familjerna så att söndagens gudstjänst blir en viktig händelse för hela alla åldrar.

BARNENS GUDSTJÄNST Varje söndag

Samtidigt som söndagsgudstjänsten pågår möts barnen till deras gudstjänst. Barnens gudstjänst är anpassad för barn från 0 till 12 år.

Barn & ungdom