Husförsamling

Vi tror att en liten grupp som träffas veckovis är en god hjälp att mogna i tro och gör det möjligt att dela de goda nyheterna mitt i vardagen. Husförsamlingarna har frihet att utforma sina samlingar efter gruppens egna behov. Men några saker är grundläggande: I husförsamlingen får vi tillfälle att be, läsa Bibeln och lovsjunga tillsammans. Alla grupper har ledare som leder gruppen. Ledarna finns i ett nätverk med de andra husförsamlingsledarna och församlingsrådet.

Husförsamlingen är öppen för nya människor. Det innebär att vi öppnar våra hem och grupper för att nya människor att bli del av vår gemenskap. När gruppen växer och blir större än ca 10-12 vuxna är det dags att plantera en ny grupp.

Alla som tillhör församlingen är med i en husförsamling. Husförsamlingen är en mindre enhet i den helhet som utgör församlingen Mötesplatsen - ett växande nätverk av husförsamlingar.

Vill du ha en husförsamling eller är du nyfiken och vill göra ett besök?
Kontakta oss!

Barn & ungdom